Lezárult a jelentkezés a 2021 februárjában induló duális MSc képzésekre a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemmel együttműködésben
Autonóm járműirányítási mérnök,
Járműmérnök és
Villamosmérnök szakokon!
Regisztrálj itt az alábbi rövid jelentkezési lap kitöltésével.
Értesítünk minden érdeklődőt, hogy vállalatunk a 2021/2022-es tanévre nem fogad 1. évfolyamos BSc duális hallgatókat járműmérnök alapszakra.
Jelentkezz most!
Kedves Jelentkező!
A Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. 2012-ben a kecskeméti Neumann János Egyetem (korábban KEFO) GAMF Karával együttműködésben elsőként vett részt a magyar felsőoktatásban, a hazai viszonyokhoz illeszkedő duális rendszerű képzés indításában.
A duális felsőoktatási képzés célja, hogy maximálisan megfeleljen a járműipar elvárásainak. Az országosan is újszerű képzésben a hallgatók elméleti tudásukat az iparvállalatnál töltött gyakorlati időszak során „élesben” bővíthetik, ezáltal tapasztalatot szereznek leendő szakmájukban. A kialakított képzési rendszerben olyan versenyképes munkavállaló kerül ki az oktatásból, aki azonnal – több hónapos vagy akár többéves továbbképzés és további anyagi ráfordítás nélkül is –, képes belépni a munka világába.
Vállalatunk a következő duális rendszerű, műszaki képzésekre várja a jelentkezőket:
- a vállalat budapesti telephelyén a 2021. februárban induló
- autonóm járműirányítási mérnök mesterszak (MSc) képzésre - Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem KJK Karával együttműködve
- járműmérnök mesterszak (MSc) képzésre – Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem KJK Karával együttműködve
- Járműatomatizálási specializáció
- Járműatomatizálási specializáció
- villamosmérnök mesterszak (MSc) képzésre – Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem VIK Karával együttműködve
- Főspecializáció:az alábbiak egyike
- Beágyazott információs rendszerek főspecializáció,
- Irányítórendszerek főspecializáció,
- Számítógép-alapú rendszerek főspecializáció,
- Mellékspecializáció:az alábbiak egyike
- Alkalmazott elektronika mellékspecializáció,
- E-mobilitás mellékspecializáció,
- Intelligens robotok és járművek mellékspecializáció,
- Programozható logikai eszközök alkalmazástechnikája mellékspecializáció.
- Főspecializáció:az alábbiak egyike
Hogyan néz ki a duális képzés a gyakorlatban?
A járműmérnök – BSc - alapképzés 7 féléven keresztül (3,5 évig) tart. A járműmérnök és villamosmérnök – MSc - mesterszintű képzés 4 féléven keresztül (2 évig) tart.
A duális képzésben minden oktatási félév az elméleti résszel kezdődik. A 12 hét szorgalmi időszak ideje alatt az egyetem oktatói minden, a járműmérnöki illetve a villamosmérnöki munkához szükséges elméleti tudnivalóval megismertetnek. A következő 3-5 hétben a Knorr-Bremse munkatársai mutatják meg Neked, hogy az egyes tantárgyak elsajátított ismeret-anyagát hogyan alkalmazza a vállalat a gyakorlatban. A vizsgaidőszakban az Egyetemmel közösen fogjuk felmérni, mennyire sikerült megtanulnod a szükséges elméleti és gyakorlati ismereteket. A tavaszi félév a vizsgaidőszakkal azonban nem ér véget a Számodra: június végén és júliusban projekt-feladatokon keresztül, az elméleti ismereteidre támaszkodva a Knorr-Bremse tevékenységével, üzleti folyamataival fogsz megismerkedni és érdekes problémákon fogunk együtt dolgozni.
Mit fogsz nálunk tanulni?
A duális alapképzésben, a vállalat kecskeméti székhelyén eltöltött idő alatt bemutatjuk termékeinket, a fékrendszerbeli komponensek fejlesztését és gyártásuk folyamatát, az alkalmazott technológiákat, minőségbiztosítási és informatikai rendszereinket, az ellátási láncot és még sok minden más hasznos tudnivalót. A fentieket azonban nem egyszerűen elmondjuk, hanem azokat gyakorlod, kipróbálod, részt veszel bennük. Ha valamelyik területen szeretnél jobban elmélyülni – például egy TDK-munka keretében, vagy majd szakdolgozatként –, akkor ahhoz is minden szükséges támogatást megadunk.
A duális mesterképzésben a budapesti Kutatási és Fejlesztési Központunkban eltöltött gyakorlati idő alatt áttekintjük a Knorr-Bremse mikrokotrolleres vezérléseket tartalmazó termékeinek szoftverfejlesztési folyamatát, a C-nyelvű programozás a vállalatnál alkalmazott szabályait, a Knorr-Bremse stratégiai fontosságú, elektronikus fékrendszereit és azok funkcióinak működését ismerteti a képzés. Lehetőség nyílik tesztberendezéseken való gyakorlatra, mérésekre és az eredmények kiértékelésére.
A mester szintű duális autonóm járműirányítási mérnök, járműmérnök, valamint villamosmérnök képzésekben minden hallgatónkat a Knorr-Bremse budapesti Kutatási és Fejlesztési Központjában vállalati témavezető támogatja, aki külső konzulensként együttműködik az Egyetemmel és a hallgatóval, minden ide vonatkozó kötelező tantárgy, TDK, és diplomaterv kapcsán.
Tarts velünk!
Tanulj élesben!
Tanulj elméletet a gyakorlatban!